Pszczółki

GRUPA 3 LATKÓW

Jesteśmy grupą "PSZCZÓŁKI" i jest Nas 23. Do przedszkola uczęszczamy od września 2020 roku. Jak na Pszczółki przystało, jesteśmy bardzo pracowici. Najbardziej co lubimy to zdobywać nową wiedzę, poznawać świat, ale też lubimy się śmiać, bawić... i wiele, wiele innych rzeczy.
W poznawaniu świata i rozweselaniu Nas pomagają nam Pani Małgosia Greniuch i Pani Agatka Talar. W naszej grupie mamy również niezastąpioną Panią Anie Stolarską i Panią Krysie Rak, które są jak dobre wróżki.


Harmonogram dnia w grupie PSZCZÓŁKI



RAMOWY ROZKŁAD DNIA
7.00 – 8.00 - SCHODZENIE SIĘ DZIECI Ćwiczenia poranne . Stworzenie warunków do zabawy odpowiadającej zainteresowaniu dzieci

8.00 - 8.50 - ŚNIADANIE • spełnianie przez dzieci obowiązków – czynności porządkowe, • zestaw ćwiczeń porannych, • przygotowanie do śniadania - wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych – opanowanie umiejętności mycia rąk, • czynności samoobsługowe, • doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, • kulturalne zachowanie się przy stole,

8.50 - 9.20 ZAJĘCIA EDUKACYJNE • zajęcia dydaktyczne prowadzone zgodnie z programem wychowania przedszkolnego „Wokół przedszkola”.

09.20 – 9.40 – CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNO – PORZĄDKOWE • ubieranie się dzieci - wdrażanie do samodzielnego przebierania się dzieci i wzajemnej pomocy - zachowanie kolejności zakładania odzieży, • wdrażanie do samodzielności,

09.40 – 10.30 ZABAWA • zabawy dowolne na placu przedszkolnym, • zwracanie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń rekreacyjnych, • spacery, wycieczki, • zachowanie bezpieczeństwa, • przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie • w zależności od pogody zabawy dowolne w sali, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację,

10.30 – 11.00 OBIAD • wdrażanie dzieci do samoobsługi, • wyrabianie umiejętności prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych, • obiad - praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką i widelcem, • zwrócenie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw,

11.00 – 14.00 –RELAKSACJA • Czynności higieniczne • czynności przygotowawcze do odpoczynku • odpoczynek poobiedni/ leżakowanie,

14.00 –14.15 • PODWIECZOREK • wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania, • rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych,

14.15 – 15.00 – ZAJĘCIA WPŁYWAJĄCE NA ROZWÓJ SFERY INTELEKTUALNO - POZNAWCZEJ
Gry i zabawy wspomagające rozwój fizyczny i psychofizyczny dziecka, usprawniające i korygujące wady wymowy dziecka, rozwijające zainteresowania dziecka otaczającym go światem

PAŹDZIERNIK



TEMATYKA KOMPLEKSOWA


1. Jesień w sadzie
2. Smaczne warzywa
3. Jaki jestem
4. Moje zmysły

UCZYMY SIĘ PIOSENKI




"WARZYWA"


I. Dla Oli marchewka,
Buraczki dla Krzysia,
pomidora chętnie
zaraz zje Marysia.
Ref.: Warzywa, warzywa,
w nich witamin wiele,
zjadaj je codziennie,
nie tylko w niedziele.
II. A dzieci codziennie
warzywa zjadają.
Warzywa są zdrowe,
dużo siły dają.
Ref.: Warzywa, warzywa,
w nich witamin wiele,
zjadaj je codziennie,
nie tylko w niedziele.
III. Ogórek dla Tomka,
cebula dla Tadka,
zieloną sałatę
chętnie zje Agatka.
Ref.: Warzywa, warzywa,
w nich witamin wiele,
zjadaj je codziennie,
nie tylko w niedziele.

"NASZE ZMYSŁY"


I. Nosem oddycham-
raz, dwa, raz i dwa,
każdy zapach rozpoznamy-
raz, dwa, raz i dwa.
II. Uszy słyszą dźwięki-
raz, dwa, raz i dwa,
także słowa tej piosenki-
raz, dwa, raz i dwa.
III. Patrzymy oczami-
raz, dwa, raz i dwa,
kształty i kolory znamy-
raz, dwa, raz i dwa.
IV. Usta- ważna sprawa-
raz, dwa, raz i dwa,
oddychamy, rozmawiamy-
raz, dwa, raz i dwa.

POZNAJEMY WIERSZE



"TO JEST ANIA"


To są Ani rączki, a to nóżki jej,
tutaj a paluszki,
w każdej rączce pięść.
To Ani sukienka, a to buty jej.
Ania się uśmiecha.
Ania żegna się.

"MOJE CIAŁO"


Głowa, noga, ręka, głowa,
rączki dwie, rączki dwie.
Brzuszek, plecy, noga,
nogi dwie, nogi dwie.

WRZESIEŃ





TEMATYKA KOMPLEKSOWA



1. To jestem ja
2. Moja grupa
3. Moja droga do przedszkola
4. Idzie jesień… przez las, park



UCZYMY SIĘ PIOSENKI




"JESTEM SOBIE PRZEDSZKOLACZEK"




Jestem sobie przedszkolaczek,
Jestem ważny – dużo znaczę,
Na bębenku marsza gram,
Ram tam tam, ram tam tam.

Mamy tu zabawek wiele,
Razem bawić się weselej,
Bo kolegów dobrych mam,
Ram tam tam, ram tam tam.

Mamy klocki, kredki, farby,
To są nasze wspólne skarby,
Bardzo dobrze tutaj nam,
Ram tam tam, ram tam tam.

Tu jest miejsce dla każdego,
Każdy naszym jest kolegą,
Razem w grupie miło nam,
Ram tam tam, ram tam tam.

"NA SKRZYŻOWANIU"


1. Zielone światło,
jak liść zielone,
teraz przejść mogę
na drugą stronę,
i trzymam mocno
mamę za rękę,
nucąc wesoło
swoją piosenkę.
Ref.: Światła drogowe
znaki nam dają,
światła drogowe
do nas mrugają,
i teraz głośno
powiem wam:
nigdy przez ulicę
nie przechodzę sam!
2. Czerwone światło,
jak mak czerwone.
Stop! Nie przechodzę
na drugą stronę.
Cierpliwie czekam
i mamy rękę
wciąż mocno trzymam,
nucąc piosenkę.
Ref.: Światła drogowe…

POZNAJEMY WIERSZE




"RĄCZKI KLASZCZĄ"



Rączki klaszczą
Rączki klaszczą klap, klap, klap
Nóżki tupią tup, tup, tup
Tutaj swoją główkę mam
A na brzuszku bam, bam, bam
Tutaj swoje uszka mam
Oczka patrzą tu i tam
Buzia robi am, am, am
A na nosku sobie gram.

"PSZCZÓŁKI"



My jesteśmy pszczółki małe, pszczółki małe, pszczółki małe
Stroje mamy doskonałe, doskonałe, bzzzzzzzzzzz
Czarne pasy, żółte brzuszki, żółte brzuszki, żółte brzuszki
My jesteśmy łakomczuszki, łakomczuszki, bzzzzzzzzzzz
Przedszkolowo.pl logo