PSZCZÓŁKI

GRUPA 3 LATKÓW

Jesteśmy grupą "PSZCZÓŁKI" i jest Nas 25. Do przedszkola uczęszczamy od września 2020 roku. Jak na Pszczółki przystało, jesteśmy bardzo pracowici. Najbardziej co lubimy to zdobywać nową wiedzę, poznawać świat, ale też lubimy się śmiać, bawić... i wiele, wiele innych rzeczy.
W poznawaniu świata i rozweselaniu Nas pomagają nam Pani Małgosia Greniuch i Pani Agatka Talar. W naszej grupie mamy również niezastąpioną Panią Anie Stolarską i Panią Krysie Rak, które są jak dobre wróżki.


Harmonogram dnia w grupie PSZCZÓŁKI



RAMOWY ROZKŁAD DNIA

7:00 -8:00 SCHODZENIE SIĘ DZIECI do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy stolikowe, dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne. Zabawy dowolne wg potrzeb i pomysłów dzieci.

8:00 - 8:30 ĆWICZENIA PORANNE, zabawy ruchowe. Prace porządkowe w sali. Przygotowanie do śniadania. Wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych – opanowanie umiejętności mycia rąk.

8:30 - 9:00 ŚNIADANIE: Czynności samoobsługowe i doskonalące umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku oraz kulturalnego zachowanie się przy stole.

9:00 - 9:30 ZAJĘCIA EDUKACYJNE: realizacja podstawy programowej poprzez zajęcia z całą grupą. Zajęcia wychowawczo-dydaktyczne organizowane przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju.

9:30 - 10:00 CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNO-PORZĄDKOWE: kontynuowanie prac wynikających z zajęć wychowawczo-dydaktycznych. Czynności ubieranie się dzieci - wdrażanie do samodzielnego przebierania się dzieci i wzajemnej pomocy - zachowanie kolejności zakładania odzieży (wdrażanie do samodzielności).

10:00 - 11:00 ZABAWA: zabawy dowolne na placu przedszkolnym. Zwracanie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń rekreacyjnych. Organizowanie wycieczek i spacerów. Wdrążanie do bezpiecznego zachowania się podczas wycieczek i spacerów. Rozwijanie i umacnianie w dziecku samoświadomości, min. przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie. Zajęcie ruchowe w sali (w razie niekorzystnej aury). Zajęcia indywidualne z dzieckiem zdolnym lub z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych (pomoc psychologiczno-pedagogiczna). Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczne.

11:00 - 11:30 OBIAD: wspieranie samodzielnych działań dziecka, kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych. Wdrażanie dzieci do samoobsługi, wyrabianie umiejętności prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych, praca nad prawidłowym posługiwaniem się sztućcami, zwrócenie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw.

11:30 - 14:00 ODPOCZYNEK: Czynności higieniczne i przygotowawcze do poobiedniego odpoczynku (leżakowania).

14:00 - 14:15 PODWIECZOREK: Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania. Rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych.

14:15 - 15:00 ZAJĘCIA WPŁYWAJĄCE NA ROZWÓJ SFERY INTELEKTUALNO – POZNAWCZEJ: Gry i zabawy wspomagające rozwój fizyczny i psychofizyczny dziecka, usprawniające i korygujące wady wymowy dziecka, rozwijające zainteresowania dziecka otaczającym go światem.

CZERWIEC



TEMATYKA KOMPLEKSOWA


1. Łąka wiosną
2. Wiosna na wsi
3. Znam różne zawody
4. Moi rodzice

UCZYMY SIĘ PIOSENKI



''JUŻ WAKACJI NADSZEDŁ CZAS"


I. Żółty kolor, jak radosne słonko,
Co na niebie latem jasne i gorące.
Kolorowych kwiatów wszędzie pełno jest.
Ciepłe słońce wita lato z nami też.
Ref. Już wakacji nadszedł czas.
Lato, lato wita nas. 4x
II. A niebieski, to jest kolor nieba.
Nieba dużo tutaj nam potrzeba.
No bo nieba zawsze tak wesołe jest,
Kiedy słońce świeci a nie pada deszcz.
Ref. Już wkacji…6x

POZNAJEMY WIERSZE



''JEDZIEMY NA WAKACJE"


Jedziemy na wakacje
do lasu, nad wodę.
Prosimy ciebie, słonko
o piękną pogodę.
Jedziemy na wakacje
nad morze, na plażę.
Kolorowe muszelki
przynieś, falo, w darze.
Jedziemy na wakacje
w te góry wysokie.
Nie chowajcie się, szczyty,
za mgłą, za obłokiem.
Jedziemy na wakacje
Na Mazury? Może!
Wyjrzyj z krzaków, prawdziwku,
czekaj na nas w borze!

MAJ



TEMATYKA KOMPLEKSOWA


1. Łąka wiosną
2. Wiosna na wsi
3. Znam różne zawody
4. Moi rodzice

UCZYMY SIĘ PIOSENKI



"BOCIAN"


I. Bocianie, bocianie,
Przybyłeś dziś do nas,
Witają cię dzieci
I łąka zielona.
II. Dostojne twe nogi
Stąpają po trawie,
Czarno- białe pióra
W słońcu lśnią ciekawie.
III. Tak jak ty wysoko
nogi podnosimy,
kle, kle zaśpiewamy,
z tobą, boćku miły.

POZNAJEMY WIERSZE



"ŻABKI"


Przed groźnym boćkiem
cztery żabki małe
do stawu skakały.
Pierwsza- hyć!
Druga- hyć!
Trzecia- hyć!
Bociek nad nią stoi,
już otwiera dziób,
a ona do wody chlup!
Ona- myk,
ona-bryk
bociek nie ma nic!

KWIECIEŃ



TEMATYKA KOMPLEKSOWA


1. Chciałbym zostać sportowcem
2. Chciałbym być kosmonautą
3. Dbamy o Ziemię
4. Jestem Polakiem i Europejczykiem

UCZYMY SIĘ PIOSENKI



"ŚWIAT W NASZYCH RĘKACH"


I. Ci co lubią segregację
Otóż oni mają rację
Gdy w osobne pojemniki
Lecą papier, szkło, plastiki
Ref. Cały świat jest w naszych rękach 2x
Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat
II. A recykling trudne słowo
Chodzi o to by na nowo
Z naszych śmieci zrobić coś
Papier, plastik albo szkło
Ref. Cały świat …. 2x
III. Więc dorośli oraz dzieci
Posłuchajcie
Sprawą śmieci trzeba zająć się dziś
Żeby jutro dobrze żyć
Ref. Cały świat… 3x

"UFOLUDEK"


I. Ufoludek mały
zielone ma ręce,
o nim zaśpiewamy
właśnie w tej piosence.
Ref. Ufo, ufo, ufoludek
to nie żaden krasnoludek,
to nie lalka, nie pajacyk,
może kiedyś go zobaczysz.
II. Ufoludek mały
cały jest zielony,
ciekawie spogląda
w różne świata strony.
Ref. Ufo…
III. Ufoludek do nas
miło się uśmiecha,
chce się z nami bawić,
wcale nie ucieka.
Ref. Ufo…

POZNAJEMY WIERSZE



"ŚRODOWISKO"


Środowisko to jest wszystko,
co znajduje się dokoła,
czyli lasy, łąki, pola.
Aby chronić środowisko,
dbamy, żeby było czysto.

"MOJA MIEJSCOWOŚĆ"


Czy to miasto, czy to wieś,
wielkie bloki, małe domy,
najważniejsze, by prócz domu,
mieć rodzinę i znajomych!

MARZEC



TEMATYKA KOMPLEKSOWA


1. Chciałbym być matematykiem
2. Chciałbym być muzykiem
3. Bawimy się w teatr
4. Wiosna idzie przez świat

UCZYMY SIĘ PIOSENKI



"MUYZYKA"



I. W domu gra muzyka
od samego rana,
śpiewa woda w kranie,
śpiewa moja mama.
II. Idę do przedszkola,
wiat piosenkę śpiewa,
z nim śpiewają ptaki,
z nim śpiewają drzewa.
III. Wszędzie gra muzyka,
w domu i na dworze,
śpiewaj razem z nami,
jeśli tylko możesz.

"MARZANNA"


I. Marzanna odchodzi,
a z nią groźna zima.
Słoneczko na niebie
mocniej grzać zaczyna.
II. Dosyć mamy śniegu,
dosyć mrozów mamy,
dlatego do wody
marzannę wrzucamy.
III. Nie żal nam jej wcale,
niech ją porwie rzeka.
Śpieszmy się, przecież
wiosna na nas czeka.

POZNAJEMY WIERSZE



"WYSOKI CZY NISKI?"


Coś jest duże, a coś małe,
coś jest czarne, a coś białe.
Jedno tłuste, inne chude,
tamto cienkie, a to grube.

"PTASZKI DO GNIAZD"


Idzie wiosna po świecie,
piszą o niej w gazecie.
Ma zziębnięte paluszki
i we włosach kwiatuszki.
Biega boso po trawie,
trzyma ptaki w rękawie.

STYCZEŃ



TEMATYKA KOMPLEKSOWA


1. Zwierzęta są głodne
2. Zimo, baw się z nami
3. Babcia i dziadek

UCZYMY SIĘ PIOSENKI



"GŁODNY WRÓBELEK"



I. Przekrzywia głowę,
wesoło ćwierka.
Czy może macie
coś dla wróbelka?

Ref.: Ćwir, ćwir, ćwir,
la, la, la, la, la.
Kto dla wróbelka
ziarenka ma?

II. Wołają dzieci:
,,Pewnie, że mamy!
Przez całą zimę
o ptaki dbamy’’.

Ref.: Ćwir…

"BABCIU, DROGA BABCIU"



Babciu, droga Babciu powiedz mi
Czy potrafisz zrobić to, co my?
My tupiemy tup-tup-tup
Teraz babciu ty to zrób!

Babciu, droga Babciu powiedz mi
Czy potrafisz zrobić to, co my?
My klaszczemy raz dwa trzy
Teraz babciu zrób to ty.

Babciu, droga Babciu powiedz mi
Czy potrafisz zrobić to, co my?
My skaczemy raz, dwa, trzy
Teraz babciu podskocz ty!

Babciu, droga Babciu powiedz mi
Czy potrafisz zrobić to, co my?
My całuski damy ci,
Teraz babciu daj nam ty!


POZNAJEMY WIERSZE



"ŻYCZENIA"



Dziś dla babci słońce mamy.
I całuski dla dziadziusia.
Dziś życzenia wnuczek składa.
I piosenki śpiewa wnusia.
Aby babcia i dziadziunio w zdrowiu długo żyli.
Aby uśmiech dla nas mieli w każdej wolnej chwili.

"PTAKI W ZIMIE"



Puk, puk ptaszek w okieneczko:
,,Otwórz, otwórz panieneczko’’.
A panienka otworzyła
i ptaszynę nakarmiła.
A ptaszyna, wdzięczna za to,
śpiewała jej całe lato.


GRUDZIEŃ



TEMATYKA KOMPLEKSOWA


1. Czy smoki to dinozaury?
2. To już zima
3. Święta tuż – tuż

UCZYMY SIĘ PIOSENKI



"MIKOŁAJ JEDZIE SAMOCHODEM"



Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem,
bo gdzieś zgubił saneczki w tę mroźną pogodę.
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?

Mikołaj, Mikołaj lat ma już bez liku,
a prezenty dziś wiezie dzieciom w bagażniku.
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?

"TUPU, TUP PO ŚNIEGU"



1. Przyszła zima biała,
śniegu nasypała
Zamroziła wodę,
staw pokryła lodem.

Ref. Tupu, tup po śniegu
Dzeń, dzeń, dzeń na sankach
skrzypu , skrzyp na mrozie
lepimy bałwanka. /2x

2. Kraczą głośno wrony
Marzną nam ogony
mamy pusto w brzuszku
dajcie nam okruszków.

Ref. Tupu, tup…

3. Ciepłe rękawiczki
i wełniany szalik,
białej, mroźnej zimy,
nie boję się wcale.
Ref. Tupu, tup…

POZNAJEMY WIERSZE



"JEDZIE PANI ZIMA"



Jedzie pani Zima
na koniku białym,
spotkały ją dzieci,
pięknie powitały:

- Droga pani Zimo,
daj nam dużo śniegu,
to bałwanka dla Ciebie
ulepimy z niego.

"CHOINECZKA ZIELONA"



Choinka zielona,
pięknie przystrojona.
Święta blisko,
już tuż, tuż.
A pod gałązkami
aniołki z gwiazdkami,
na święta czekają już.

LISTOPAD



TEMATYKA KOMPLEKSOWA


1. Pada deszcz
2. Dbamy o zdrowie
3. Domowi ulubieńcy
4. Urządzenia w moim domu

UCZYMY SIĘ PIOSENKI



"WIATR I CHMURKI"


Tam za lasem, tam za górką,
wiatr dokuczał małym chmurkom,
aż się chmurki rozpłakały
i deszcz padał przez dzień cały.

"PRZYJACIEL"



I. Mam małego pieska,
w mym pokoju mieszka.
Kiedy kładę się do łóżka,
śpiewam mu do uszka.

Ref.: Przyjaciela mam
i nie jestem sam.

II. Z mamą dbam o niego,
Jest moim kolegą.
Piesku, cieszę się ogromnie,
Że trafiłeś do mnie.

Ref.: Przyjaciela…

III. Na rodzinny spacer
drogą, polem, lasem
pieska zawsze zabieramy.
Dobrze, że cię mamy.

Ref.: Przyjaciela…

POZNAJEMY WIERSZE



"CICHO - GŁOŚNO"



Nasze rączki klaszczą: tapu, tap,
cicho klaszczą: tapu – tapu, tap,
głośno klaszczą, cicho klaszczą,
właśnie tak, właśnie tak.

Nasze nóżki tupią: tupu, tup,
cicho tupią: tupu – tupu, tup,
głośno tupią, cicho tupią,
właśnie tak, właśnie tak.

"WIATR I CHMURKI"



Tam za lasem, tam za górką,
wiatr dokuczał małym chmurkom,
aż się chmurki rozpłakały
i deszcz padał przez dzień cały.

PAŹDZIERNIK



TEMATYKA KOMPLEKSOWA


1. Jesień w sadzie
2. Smaczne warzywa
3. Jaki jestem
4. Moje zmysły

UCZYMY SIĘ PIOSENKI



"WARZYWA"



Dla Oli marchewka,
Buraczki dla Krzysia
pomidory chętnie
Zaraz zje Marysia

Ref. Warzywa, warzywa
W nich witamin wiele,
Zjadaj je codziennie,
Nie tylko w niedziele.

A dzieci codziennie
Warzywa zjadają.
Warzywa są zdrowe,
Dużo siły dają

Ref. Warzywa, warzywa ….

Ogórek dla Tomka,
Cebula dla Tadka,
Zielona sałatę
Chętnie zje Agatka

Ref Warzywa, warzywa……

"NASZE ZMYSŁY"



I. Nosem oddychamy-
raz, dwa, raz i dwa,
każdy zapach rozpoznamy-
raz, dwa, raz i dwa.

II. Uszy słyszą dźwięki-
raz, dwa, raz i dwa,
także słowa tej pioseki-
raz, dwa, raz i dwa.

III. Patrzymy oczami-
raz, dwa, raz i dwa,
kształty i kolory znamy-
raz, dwa, raz i dwa.

IV. Usta- ważna sprawa-
raz, dwa, raz i dwa,
oddychamy, rozmawiamy-
raz, dwa, raz i dwa.

POZNAJEMY WIERSZE



"TO JEST ANIA"


To są Ani rączki, a to nóżki jej,
tutaj ma paluszki,
w każdej rączce pięć.

To Ani sukienka, a to buty jej.
Ania się uśmiecha.
Ania żegna się.

"MOJE CIAŁO"



Głowa, noga, ręka, głowa,
rączki dwie, rączki dwie.

Brzuszek, plecy, noga,
nogi dwie, nogi dwie.

WRZESIEŃ



TEMATYKA KOMPLEKSOWA


1. To jestem ja
2. Moja grupa
3. Moja droga do przedszkola
4. Idzie jesień… przez las, park

UCZYMY SIĘ PIOSENKI



"JESTEM SOBIE PRZEDSZKOLACZEK"



Jestem sobie przedszkolaczek,
Jestem ważny – dużo znaczę,
Na bębenku marsza gram,
Ram tam tam, ram tam tam.

Mamy tu zabawek wiele,
Razem bawić się weselej,
Bo kolegów dobrych mam,
Ram tam tam, ram tam tam.

Mamy klocki, kredki, farby,
To są nasze wspólne skarby,
Bardzo dobrze tutaj nam,
Ram tam tam, ram tam tam.

Tu jest miejsce dla każdego,
Każdy naszym jest kolegą,
Razem w grupie miło nam,
Ram tam tam, ram tam tam.

"NA SKRZYŻOWANIU"



1. Zielone światło,
jak liść zielone,
teraz przejść mogę
na drugą stronę,
i trzymam mocno
mamę za rękę,
nucąc wesoło
swoją piosenkę.

Ref.: Światła drogowe
znaki nam dają,
światła drogowe
do nas mrugają,
i teraz głośno
powiem wam:
nigdy przez ulicę
nie przechodzę sam!

2. Czerwone światło,
jak mak czerwone.
Stop! Nie przechodzę
na drugą stronę.
Cierpliwie czekam
i mamy rękę
wciąż mocno trzymam,
nucąc piosenkę.

Ref.: Światła drogowe…

POZNAJEMY WIERSZE



"PSZCZÓŁKI"



My jesteśmy pszczółki małe, pszczółki małe, pszczółki małe
Stroje mamy doskonałe, doskonałe, bzzzzzzzzzzz
Czarne pasy, żółte brzuszki, żółte brzuszki, żółte brzuszki
My jesteśmy łakomczuszki, łakomczuszki, bzzzzzzzzzzz

"RĄCZKI KLASZCZĄ"



Rączki klaszczą
Rączki klaszczą klap, klap, klap
Nóżki tupią tup, tup, tup
Tutaj swoją główkę mam
A na brzuszku bam, bam, bam
Tutaj swoje uszka mam
Oczka patrzą tu i tam
Buzia robi am, am, am
A na nosku sobie gram.


Przedszkolowo.pl logo