NUTKI

GRUPA 4-5 LATKÓW

"NUTKI" to grupa 4-5 latków. Jest nas 20. Jesteśmy weseli i ciekawi świata.
Wraz ze swoimi Paniami: Agatą Talar, Dorotą Konopacką i Anną Tokarek będziemy wspólnie się bawić , uczyć i poznawać świat.
Pomagać nam będzie - Pani Beata Kędzior.


Harmonogram dnia w grupie NUTKI



RAMOWY ROZKŁAD DNIA
7.00 – 8.00 - SCHODZENIE SIĘ DZIECI Ćwiczenia poranne . Stworzenie warunków do zabawy odpowiadającej zainteresowaniu dzieci

8.00 - 8.50 - ŚNIADANIE • spełnianie przez dzieci obowiązków – czynności porządkowe, • zestaw ćwiczeń porannych, • przygotowanie do śniadania - wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych – opanowanie umiejętności mycia rąk, • czynności samoobsługowe, • doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, • kulturalne zachowanie się przy stole,

8.50 - 9.50 ZAJĘCIA EDUKACYJNE • zajęcia dydaktyczne prowadzone zgodnie z programem wychowania przedszkolnego „Wokół przedszkola”.

09.50 – 10.10 – CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNO – PORZĄDKOWE • ubieranie się dzieci - wdrażanie do samodzielnego przebierania się dzieci i wzajemnej pomocy - zachowanie kolejności zakładania odzieży, • wdrażanie do samodzielności,

10.10 – 11.00 ZABAWA • zabawy dowolne na placu przedszkolnym, • zwracanie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń rekreacyjnych, • spacery, wycieczki, • zachowanie bezpieczeństwa, • przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie • w zależności od pogody zabawy dowolne w sali, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację
,
11.00 – 11.30 OBIAD • wdrażanie dzieci do samoobsługi, • wyrabianie umiejętności prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych, • obiad - praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką i widelcem, • zwrócenie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw,

11.30 – 12.00 –RELAKSACJA • Czynności higieniczne odpoczynek poobiedni, • słuchanie/ oglądanie bajek relaksacyjnych

12.00 –13.45 REALIZACJA PROPOZYCJI DZIECI I NAUCZYCIELEK • praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym, zajęcia specjalistyczne, • zajęcia dodatkowe, zabawy w/g inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych,
13.45-14.00- • PODWIECZOREK • wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania, • rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych,

14.00 – 15.00 – ZAJĘCIA WPŁYWAJĄCE NA ROZWÓJ SFERY INTELEKTUALNO - POZNAWCZEJ
Gry i zabawy wspomagające rozwój fizyczny i psychofizyczny dziecka, usprawniające i
korygujące wady wymowy dziecka, rozwijające zainteresowania dziecka otaczającym go światem


GRUDZIEŃ




TEMATYKA KOMPLEKSOWA:


1. Jak wyglądał świat przed milionami lat.
2. Idzie zima ze śniegiem.
3. Idą święta.
4. Prezenty.

UCZYMY SIĘ PIOSENKI:



,, DZYŃ, DZYŃ..."
sł. M. Broda - Bajak, muz. M. Konarski

1. Dzyń, dzyń - słychać dzwoneczki.
Szu, szu - jadą saneczki.
Skrzyp, skrzyp - ktoś się skrada,
paczki już wykłada.

Ref: Był biskupem Miry,
Mikołaj nasz Święty,
ludziom po kryjomu
rozdawał prezenty.
Teraz w noc grudniową
podarki przynosi
i by były grzeczne dzieci prosi.

2. Cyt, cyt - nadchodzi nocka.
Cii, cii - zamknij już oczka.
Psyt, psyt - przytul misia,
Święty przyjdzie dzisiaj.

Ref: był biskupem...


UCZYMY SIĘ WIERSZA:



,,Wiersz dla Mikołaja"

W mroźną noc grudniową,
wśród śnieżnej zamieci
para reniferów
z nieba do nas leci.

Ciągną piękne sanie
w złocistym zaprzęgu,
a w saniach Mikołaj
i worek prezentów.

Święty Mikołaju
na ciebie czekamy,
przez okno zmarznięte
ciągle wyglądamy.

Przyjdź do nas w gościnę,
szczerze zapraszamy.
Wierszyk ci powiemy
piosenkę zaśpiewamy.

A ty daj prezenty
rózgi odrzuć w kąt
i życz wszystkim dzieciom
kolorowych świąt




LISTOPAD



TEMATYKA KOMPLEKSOWA


1. Moja rodzina.
2. Mój dom.
3. Moje prawa i obowiązki.
4. Moje zdrowie i bezpieczeństwo.

UCZYMY SIĘ WIERSZA



"RODZINNY SPACER " B.FORMA



Mama, tata,
ja i brat
na spacer idziemy.

Nawet kiedy
pada deszcz
wszyscy się śmiejemy.

Ze mną razem
bawią się
tata, brat i mama.

Taka moja
właśnie jest
rodzina kochana.


UCZYMY SIĘ PIOSENKI



"JAK DOBRZE MIEĆ RODZINĘ" sł.i muz.J Kucharczyk




1. Nigdy nie jestem sam,
bo rodzinę mam.
Gdy jest mi smutno i gdy jest źle,
rodzina wspiera mnie. / 2x

Ref.: Mama i tata przytulą do serca,
siostra i brat zabawią mnie.
Nawet gdy ktoś mi dokuczy, skarci,
cała rodzina kocha się.

2. Lepiej i łatwiej żyć,
gdy ktoś obok jest.
Kiedy zrozumie, pocieszy mnie
i zawsze pomóc chce. / 2x



PAŹDZIERNIK



TEMATYKA KOMPLEKSOWA



1. Idzie jesień przez ogród i sad.
2. Idzie jesień do zwierząt.
3. Co z czego otrzymamy.
4. Idzie jesień z deszczem.


UCZYMY SIĘ PIOSENKI




"Co przyniesie jesień?"




Przyszedł do nas wrzesień,
a z nim Pani Jesień,
Bim, bam, bom,
bim, bam, bom.

Kosz kolorów miała.
Listki malowała.
Bim, bam, bom,
bim, bam, bom.
Ref:
Jesień, jesień, jesień
- co nam dziś przyniesie?
Pędzlem namaluje kolorowy świat.

Jesień, jesień, jesień
-co nam dziś przyniesie?
Wiatr zawieje,
deszcz popada.
Kapu, kapu, kap.

Włosy wiatr poplątał,
listki nam posprzątał.
Bim, bam, bom,
bim, bam, bom.

Dmucha sobie z góry,
P oprzeganiał chmury.
Bim, bam, bom,
bim, bam, bom.
Ref:

Deszcz zapukał w okno.
Patrzcie! Listki mokną!
Bim, bam, bom,
bim, bam, bom.

Weź parasol w rękę.
Zanuć dziś piosenkę!
Bim, bam, bom,
bim, bam, bom.
Ref:


POZNAJEMY WIERSZ



"Jesienne liście " E. Szelburg Zarembina



Z tym jesiennym wiatrem,
tańczą sobie liście,
tańczą sobie tańczą,
czerwone złociście.

Z tym jesiennym wiatrem,
odtańczą daleko,
i nie skończą tańczyć,
aż za siódmą rzeką.

Aż za siódmą rzeką,
aż za siódma górą,
aż je śnieg przykryje,
grubą, białą chmurą


"Chodzi po lesie pogodna jesień "H. Bechler




Chodzi po lesie
pogodna jesień,
rozchyla niskie gałęzie.

Liczy na ścieżkach
spadłe orzeszki,
liczy na dębach żołędzie.

I na mchu siada,
z klonami gada,
gdzie jest orzeszków najwięcej.

Patrzy ciekawie,
ile na trawie
spadłych się liści ściele.

Ile rydzyków
niosą w koszyku
Kasieńka i Marcelek.


WRZESIEŃ



TEMATYKA KOMPLEKSOWA


1. Witajcie w przedszkolu.
2. Droga do przedszkola.
3. Nadeszła jesień.
4. Co robią zwierzęta jesienią?


UCZYMY SIĘ PIOSENKI




"Malowała jesień"




1. Malowała jesień w parku wszystkie liście,
na czerwono, brązowo, żółto i złociście.
La, la , la, la, la, la, la , la, la, la,
na czerwono, brązowo, żółto i złociście.

2. Przyleciała sroczka i usiadła z boku,
przyglądała się, jak jesień barwi wszystko wokół.
La, la , la, la, la, la, la , la, la, la,
przyglądała się, jak jesień barwi wszystko wokół.


POZNAJEMY WIERSZ



"Wrzesień "



Jeszcze lato nie odeszło,
a już jesień bliska.
Wrzesień milczkiem borowiki
skrył na wrzosowiskach.

Na polany rude rydze

stadkami wygonił
i rumiane jabłka strąca
raz po raz z jabłoni.








Przedszkolowo.pl logo